Infraroodcabines: wat u moet weten

Medische & wetenschappelijke informatie over Physiotherm infraroodcabines

Wat u moet weten over onze infraroodcabines

1. Medisch wetenschappelijk onderzoek

De infrarood warmtecabines van Physiotherm onderscheiden zich door optimale therapeutische resultaten bij rug, spier, reumatische pijnen maar ook voor totale ontspanning. Dit mede door de gepatenteerde “lage temperatuur lavazand technologie”.  Als enige leverancier ter wereld maakt Physiotherm gebruik van lavazandtechnologie en verricht reeds jarenlang uitgebreid medisch wetenschappelijk onderzoek met een eigen resource en development- team en in samenwerking met diverse medische faculteiten. Hiermee is de effectiviteit van Physiotherm infrarood warmtecabines in de praktijk aangetoond en worden deze cabines sinds vele jaren ingezet als behandeling in klinieken, gezondheidscentra etc.

2. Bijzondere eigenschappen

Bijzonder bij Physiotherm cabines is dat deze zo geconstrueerd zijn dat men met de rug voor de straler moet plaatsnemen om zodoende een zo hoog mogelijk rendement van de straling te benutten voor verwarming van de bloed en lymf banen en niet voor verwarming van de ruimte (zie afbeelding).

3. De kracht van lange golf infraroodwarmte (IR-C)

Medisch wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat IR-C (lange golf infraroodstraling) het meest overeenkomt met de infraroodwarmte die door ons eigen lichaam wordt geproduceerd. Daarom zijn alle Physiotherm infrarood warmtecabines uitgevoerd met keramische elementen gevuld met lavazand. Deze duurzame keramische elementen produceren niet alleen de meest veilige vorm van infraroodwarmte  om het menselijk lichaam te verwarmen, ook zorgt de  lavazandtechnologie  voor verwarming van het lichaam door een constante toevoer van warmte op lage temperatuur (uniek). Ook de cabine temperatuur van maximaal 37⁰ C is uniek maar vooral ook zeer aangenaam en effectief. Hierdoor wordt het lichaam niet belast, kan men iedere dag gebruik maken van de cabine en heeft het daardoor een uitstekende therapeutische werking zodat:

• Bloedcirculatie verbetert
  • Stofwisseling wordt gestimuleerd
  • Afvalstoffen worden uitgescheiden (waaronder toxische stoffen zoals zware metalen)
  • Spier- en gewrichtspijnen verminderen (zoals rugpijn , spierpijn, reuma, artrose, fybromyalgie)
  • Spanning en vermoeidheidsverschijnselen verminderen, bv. opwarmen voor het sporten en ontspannen na het sporten
  • Ondersteuning wordt geboden bij vermageren
  • Het lichaam meer calorieën verbrand
  • Men een gezondere huidskleur krijgt door grondige reiniging
  • Huidproblemen verminderen (zoals eczeem, psoriasis, acne, cellulitis)
  • Het immuunsysteem versterkt

4. Diverse aandoeningen

20 tot 25% van de mensen lijdt aan een vorm van reuma, zoals bechterew, fybromyalgie, artrose en artritis. 80% van de mensen geeft aan wel eens last van rugpijn te hebben. Vele mensen hebben last van overgewicht. Veel mensen hebben behoefte aan rust en ontspanning. Physiotherm onderzoekt al jaren de effecten van haar infrarood warmtecabines bij mensen met bovengenoemde klachten en heeft hiervoor speciale programma’s ontwikkeld die kunnen worden gebruikt tijdens het gebruik van de infraroodcabine.

De Physiotherm infraroodwarmtecabines verminderen pijn en stijfheid van spieren en gewrichten, zorgen voor een goede opwarming en ontspanning voor en na het sporten en ondersteunen bij vermageren. Regelmatig gebruik vormt een zeer goede ondersteuning naast reguliere behandelingen. Het is al jaren bekend dat geblesseerde spieren sneller herstellen door de infraroodwarmte. De bloedcirculatie versnelt, waardoor het zuurstofgehalte in het bloed stijgt. Tegelijk worden toxische stoffen door transpiratie afgevoerd.

5. Huidaandoeningen

Regelmatig gebruik van de infrarood warmtecabine is onder andere gunstig voor mensen met huidaandoeningen als psoriasis, striae, eczeem en acne. Een goede doorbloeding helpt de natuurlijke balans van de huid te herstellen. De huid wordt egaler en voelt zachter aan. Klachten nemen af dankzij de reinigende werking. Veelal ligt de oorzaak bij een slecht functionerende stofwisseling. Ervaringen wijzen uit dat bij regelmatig gebruik van Physiotherm infrarood warmtecabines de stofwisseling aanzienlijk verbeterd.

6. Sport & Wellness

Wie gezond is, moet gezond blijven. Daarom hebben we de effecten van onze infrarood warmtecabines bij sporters onderzocht. Bloedanalyse toont aan dat de doorbloeding verbetert en dat het zuurstofgehalte stijgt, na gebruik van de cabine. Dit zorgt voor sneller herstel van geblesseerde spieren, afname van zwellingen en verlichting van pijn. Ook is een duidelijke verbetering van de stofwisseling aangetoond. Daarnaast zijn er positieve effecten op de bronchiën gemeten wat tot een verlichting van astmatische klachten kan leiden. Bovendien is de warmtecabine zeer goed te gebruiken voor warming-up en cooling-down.

7. Medisch en zakelijk gebruik

Vanwege de heilzame werking worden Physiotherm infrarood warmtecabines veelvuldig professioneel gebruikt in onder andere ziekenhuizen, klinieken, gezondheidsinstituten etc. Veel artsen en therapeuten en topsporters gebruiken de Physiotherm infraroodwarmtecabines al voor behandeling en preventie ter voorkoming van blessures, gewrichtsproblemen en andere aandoeningen. Physiotherm infraroodwarmtecabines zijn bovendien te vinden in meer dan 5000 hotels, kuuroorden, klinieken en gezondheidsinstituten. Overweegt u om met Physiotherm infraroodwarmtecabine te gaan werken? Maak dan een afspraak voor een goed advies en voor het testen van onze cabines. Wij leveren standaard cabines en maatwerk.

Meer weten? Maak nu een afspraak »